Thursday, June 14, 2018

Gymnosophia VIII - They Call This Picture a "Selfie" (+ptl, es, fr)

They call this picture
a "selfie,"
but it isn't my self
that I have photographed,
but only my body,
the vehicle that has
accompanied me
for three-quarters of
a century.
The picture does not show
what I stand for,
what I know,
what I have done,
or what I care about.
It does not show
the far past,
or the deep future.
It is only a record
of a single moment
of this day.





[portunhol surenho]

Eles chamam esta foto
uma "selfie",
mas non é o meu eu
que eu fotografei,
mas só meu corpo,
o veículo que me tem
acompanhado
por três quartos de
um século.
A imagem non mostra
o que eu defendo,
o que eu sei,
o que eu fiz,
ou o que me interessa.
Non mostra
o passado distante,
ou o futuro profundo.
É somente um registro
de um único momento
deste dia.


[español]

Ellos llaman a esta imagen
una "selfie",
pero no es mi yo
que he fotografiado,
sino solo mi cuerpo,
el vehículo que
me ha acompañado
por tres cuartos de
un siglo.
La imagen no muestra
lo que represento,
lo que sé,
lo que he hecho,
ni lo que me importa.
No muestra
el pasado lejano,
ni el futuro profundo.
Es solo un registro
de un solo momento
de este día.


[français]

Ils appellent cette image
un selfie,"
mais ce n'est pas moi
que j'ai photographié,
mais seulement mon corps,
le véhicule qui
m'a accompagné
pour les trois quarts
d'un siècle.
L'image ne montre pas
ce que je représente,
ce que je sais,
ce que j'ai fait,
ni ce qui m'importe.
Il ne montre pas
le passé lointain,
ni le futur profond.
C'est seulement un record
d'un seul instant
de ce jour.

No comments:

Post a Comment