Wednesday, April 18, 2018

Gymnós XVII - To Be At My Best (+ptl, es, fr)

To be at my best,
I must be
in my natural state,
but this strange
world has warred
against nature,
and created an army
of walking wounded.
Now, it requires me
to disguise myself
in public,
as one of them.

This war against nature
breeds other wars,
and we are all
its victims.





[portunhol surenho]

Para estar no meu meshor
eu devo ser
no meu estado natural,
mas isso estranho
mundo guerreou
contra a natureza,
y criou um exército
de feridos andandos.
Agora, isso me exige
me disfarsá
em público,
como um deles.

Esta guerra contra a natureza
gera outras guerras,
y nós somos todos
suas vítimas.


[español]

Para estar en mi mejor momento,
debo ser
en mi estado natural,
pero este extraño
mundo ha guerreado
contra la naturaleza,
y creó un ejército
de heridos caminantes.
Ahora, me requiere
disfrazarme
en publico,
como uno de ellos.

Esta guerra contra la naturaleza
engendra otras guerras,
y todos somos
sus victimas.


[français]

Pour être à mon meilleur,
je dois être
dans mon état naturel,
mais cet étrange
monde a fait la guerre
contre la nature,
et créé une armée
de blessés marchants.
Maintenant, m'exige
de me déguiser
en public,
comme l'un d'entre eux.

Cette guerre contre la nature
engendre d'autres guerres,
et nous sommes tous
ses victimes.

No comments:

Post a Comment